Wednesday, August 11, 2010

Tak Di duga


Entahlah.. tak tau mcm mane.. tetiba je aku rasa badan aku dah ke depan sedikit.. fuh~ nasib baik pkai tali pinggang keledar.. :p

Bermula lah cerita mcm mana bumper Neo kat atas tu boleh kemek seterusnya pecahh.. haha..

Masa keluar dari nilai, niatnya baik sangat.. tujuannya pun bagus.. destinasi nak pergi ke lib UPM.. nk buat asgment ngn member.. time tu mood pun baik..drive pun x laju.. layan 110 km/j je.. lagu pun mase tu HOT FM play yg beshh-beshhh..

Mungkin silap bermula dekat sini.. aku terdetik kat hati yg dh nak 3 tahun ade lessen kereta, belum lagi bad incident. Belum lagi dilanggar dan melanggar-ALHAMDULILLAH [ tp mase dpt neo dulu awal2 lagi da langgar tiang, haha]

Jadi, masuk lah aku ke tempat parker Perpustakaan Sultan Abdul Samad-yang sangat lah susah nk parking.. in fact! Upm adalah terburuk dalam memberi kemudahan tempat parking..bukan saja pada student tetapi pada staff juga..

Pusing-pusing lah cari parker, HAH! Jumpe satu..bawah pkok lagi.. TAPI bile smpai dekat, kereta kancil yg mak iran pandu block pula.. dia bukan nk parker pun.. DENGKI BETUL!!.. ape boleh buat.. pusing lah lagi utk mencari petak kosong..

Hah! Satu kosong!! Yes,yes,..so gerak lah neo ke sana.. ke set parker sebelah. Dalam syoknya membuat u-turn

DUMMMMNMMM!!

Cepat2 tekan gear reverse, kemudian masuk tempat parker yg aim tadi.. masa tu mcm jd blurr sgt. Yg pertama xnak org sekeliling tahu lah.. yg kedua.. hope no bad injured.. TAPI bile keluar tgk keadaan neo.. hanya mampu mengeluh saja.. dlm pale otak.. MCM MANE NK BGTAHU OWNER KERETA NI... huaaaaaa!!!!

But still have the good thing

-aku bukan langgar orang!

-aku bukan langgar kereta orang lain!

-most important, aku x apa2..

-tp poket jd ape2..ganti bumper baru... hmmm...

"ada hikmahnya yg kita tak tahu.. lagipun benda nak jadi..kita nak buat mcm mane lagi.. ade lah kebaikannnya tu.." - antara support yg member bagi.. tp satu hari tu, muka aku sedih gile.. g kelas pun xde mood.. cedeyyy :(