Saturday, October 9, 2010

takut untuk jadi baik?



semalam.. aku ke KLCC.. Alhamdulillah urusan yg diamanahkan telah berjaya dilaksanakan..so aku pun balek lah semula ke tempat asal.. coz KLCC belum sesuai lagi utk aku..heh heh

so naik la monorail nk ke kl sentral.. puji lah ngn service die.. cepat je smpai, x perlu tungu lama sangat, jd org pun x ramai..x yah sesak2.. hehe..

kemudian smpai ke KL sentral.. turun ke kaunter komuter pula..nk balek serdang.. bile dah beli tiket cepat2 trun coz xnk tngu lama2.. skejap lagi waktu sesak iaitu org keje balik..

tp bile turun..hmmm tren x smpai lagi.. org sentiasa ramai lah.. but i'm lucky coz i'm a gril..komuter ade tempat khas utk perempuan..tp yg perempuan pun rmai juga.. x best betul!!

so tren yg ditunggu akhirnya smpai juga..aku baik je beratur dan tngu org dlm tren keluar dulu, tapi nape ade sesetengah x bole nk tngu ye? mcm x reti bace notis yg berlambak bertampal..xpelah, aku pun x kesah sgt..

bile dah ade dlm train..aku seperti biasa, kena berdiri..bile smpai satu station, x silap mid kot..so ramai juga lah yg keluar..depan aku ade sit kosong..dan aku duduk lah..tp mata meliar tgk kalo ada org yg sepatutnya duduk..

then sebelah sana, ade satu makcik india naik.. aku tgk juga kalo ade org nak bg die duduk..tp mcm xde..aku rasa mcm nk bg die.. tp die dah membelakangkan aku..jd aku x ley nk bg.. kang bile aku bangun dan pergi kat die... terasa over plak yg lain pkir..hehehe..

smpai satu station ni.. ade satu nenek cina masuk.. aku jeling org sebelah aku yg dok syok bace surat khabar..die buat donno je.. hmmm..ape2 lah.. bile nenek tu smpai je dekat2 tempat aku duduk, terus aku berdiri dan bagi dia duduk.. nenek tu suka dan senyum..dan x lupa ucap terima kasih.. yg lain pndang aku semacam.. kenape ye??

kita satu MALAYSIA kan.. ape salahnya.. ish2..