Monday, January 3, 2011

monday fever




raise your hand if you have baddd Monday Fever!! tayeeee lah tu...

normal lah kan bagi yg berkerja tu bila menghadapi satu kemalasan untuk bekerja ; terutama bila dapat cuti lebih..

tapi inikan tahun baru, jadi kita-kita ni kena lah SEMANGATT.. jangan dok layan perasaan maleh tu sangat.. jadi bila isnin ; please give long everlasting smile.. wahaha!! :)))

->> yg belajar pun sama juga.. jgn buat muka tak kuasa datang kelas OK..dah syok sgt cuti, kelas tak mau pegi.. ewah-ewah..jadi anda haruslah bersemangat..

apa yang aku buat utk bersemangat datang kerja? ada juga beberapa cara aku gunakan ; pergi kerja mahupun pergi kelas.

ok, kalau pergi kerja di waktu pagi tu ; pada sebelah malam sebelumnya aku akan pastikan aku pakai baju yang hevokk lah.. ala pakai baju yang cun-cun.. dan kadang-kadang tukar style tudung atau pakai tudung lain.. ada satu tahap kronik aku pakai tudung warna lain, baju kurung warna lain.. bestt tak rasa?? bessttt, jadi perhatian tau dekat pejabat ni.. haha

lagi pula, aku akan kenakan makeup sikit.. ye la, orang dah tak cun so mcm tu lah.. sebab bila yang dah BEKERJA NI penampilan diri amatlah penting..orang yang nak berurusan dengan kita pun rasa senang mata je tgk kita..(bedak sikit, pakai lip bum dan eye liner-oklah tu)

kalau nak pergi kelas pula ; aku akan sediakan diri dengan tidur selama 10 minit.. mesti tido woo kalau tak aku tidur dalam kelas.. dan aku cakap dekat diri sendiri utk meningkatkan motivasi diri dalam kelas ialah {Yuran Sem Mahal tau TAKK!!!} so you better do itt

**aku semangat sikit pagi tadi sebab ada orang puji aku nampak lain pagi ni..ngeee~
padahal baju lama kot cuma pakai tudung baru je.. so itulah lain nye..





aku suka-suka macam kartun ni lah..
wink*wink*