Friday, August 27, 2010

Bersabar


"dalam berpuasa ni kena lah banyak2 bersabar.. semua ni dugaan dan atas sebab ALLAH sayang kan kita, nak uji imam kita, jadi jgn cepat mengeluh atau pantang orang lain buat salah sikit nak maki hamun sepuas hati.. SABAR!!!"

kejadiannya :

aku dok lah cari stesen minyak nak pam tayar.. dah lari benar balancingnye.. dah terasa berat.. so lepas kelas pergilah stesen minyak kat serdang.. FULL!!

xpe, nilai ade stesen minyak.. jadi drive la ke nilai pula.. sampai satu stesen minyak ni, pam lama pula.. 'aku mana reti ni, x reti nak sett'..

SABAR!!

jalan lagi cari stesen minyak.. dapat lah pam yg picit2 tu, tapi malangnya....wayarnye tercabut pula.. adoiiiii!!!! ---->> jalan lagi...

cube pula dekat stesen minyak yg satu ni.. ramai org isi minyak lepas terawih.. so aku pun beralih dari tempat pam minyak ke pam tayar..nak pula ada satu kereta dok siap parking kat situ.. aku pun perlahan kereta bila smpai port nak pam tayar..

alihnya, pakcik dan anak die nak pula pam tayar.. 'tadi nak isi minyak, lepas tu parking tengah alam, bila aku nak pam tayar, sibuukk pula dia'... tapi xpe, aku sabar je.. AKU TUNGGU :)

dah sudah pam tayar tu.. deme pun dok perasan yang tgh waiting selepas deme adalah perempuan... dok buat macho plak.. tp si drebar buat muka belagak.. 'yelah pakcik.. sy lah yg salah sekarang ni'..

dah pam, si anak pakcik tu dgn muka selamba letak bersepah wayar tu.. 'heii! nanti kete aku pijak wayar tu, mcm mana aku nak pam tayar??'.. xpe, aku keluar dulu, sangkut betul2 wayar td, lepas tu baru parking neo molek-molek utk di pam tayar..

rupenya mamat india yg keje kat stesen tu perasan dan dia pun senyum kat aku... hee.. senang hati aku bila kita BERSABAR.. tayar neo pun da ok :)

satu lagi :

angin betul dengan kereta belakang bila pakai lampu tinggi.. "SILAU TAU TAK.. sakit mata, eden bole bertambah rabun kalo mcm ni".. tp xpe, kite sabar.. jln penyelesaian ialah, pecuuttt lah.. kasi jauh tingal kete yg pakai lampu tinggi tu.. :p

last one :

kat highway.. punye lah laju dia bawa.. apo die ngt die sorng je ade kete yg laju..
dok cilok sana, cilok sini.. dari jauh da bim kete depan.. 'aku rasa kereta die x de break emergency, sebab tu bim dr jauh..kesiann..kete mahal2..haha'

aku pun suka-suka, ikut join die..hee, td molek bawa perlahan.. la ni, saja test kelajuan dia.. TAPI BUKAN BERLUMBA YA!!.. ikut belakang je..

lawaknya pula bila smpai kat tol, kereta yg laju tu pkai tiket..

'haha, lambat juga ko, dah kalo laju mcm mana pun.. stuck dekat tol juga..kena ikut turn, adoiii.. kan molek kalo ko sabar je, dpat juga giliran ko nanti..mcm tu juga bila dekat highway!'.

aku???

aku pkai smart tag..rilex je aku melepasi tol.. haha... bye-bye lancer putih..