Thursday, November 18, 2010

appreciate what u already have

:: before this, I already make an entry about My Neo! How bad my self when Neo in Icu!! terpaksa menumpang orang lain!! and I feel so, so, so hard because I can't go anywhere at any time. Then, after Neo full recovery (act not) I became more appreciate. elakkan lubang, pandu perlahan bila jalan tak rata, tidak membawa sangat laju bila hujan dan lebih berhati-hati..

>> so when we take a high good care, the things that we used will stay more longer..

:: beside Neo, I had another asset (cewahh..mcm kayo jo eden ni), it is my gray lappy ^^.. honestly, it is the new one (ganti lappy lama). jadi bila kita ada benda baru.. pastinya kita tak nak orang lain over-over kan! same goes to me! I said to my nephew..each of them I gave my warming! hehe..aunty yg kidekut..

::bukan kidekut, cuma barang baru kan jadi kita nak jaga betul-betul lah.. tak kan dok nak asyik format je, hardware bole jadi rosak, duit pulak asyik terbang.. jadi nak ambil langkah berjaga-jaga..mereka yang berumur bawah dari 12 tahun dilarang sama sekali sentuh!!

::but I'm not stingy girl..bagi juga yang lain kalau nak guna TETAPI sekarang ni my lappy dah semacam >> tak sampai setengah tahun pun dan 'sakit'.. :( my sis dah gelakkan saya..adeiii. apa lagi yang boleh buat. mungkin saya yang mengambil sikap sambil lewa dengan tidak menjaganya dengan betul!! benda dah jadipun, tak perlu lah nak tuding jari pada sesiapa pun..

::antara sakit yang my lappy ada ialah batuk berdarah dan kerosokkan buah pinggang :p

::bukan lah, pertama sekali chrome crash! saya tak boleh guna FB dan TV3 dekat browser chrome.. agaknya sebab apa ya?? yang kedua pula, bila dengan lagu menerusi winamp, kadang-kadang lagu tu jadi macam cd rosakkk!!! apa lagi, anginn tersangat lah saya!!!

::jadi ada beberapa perkara yang boleh dilakukan untuk menyelesaikan masalah. antaranya ialah, romove dan install balik atau format balik semuanya. bila tak selesai juga masalah itu, baling dari tingkat 3, dah berkecai pasang balik (siapa nak buat semua tu? saya? TIDAK AKAN)


::jadi berharap agar lappy ni dapat sembuh dengan secepat mungkin. kita sebagai tuannya kenalah mengambil tindakan susulan, bukan apa..tunjuklah yang kita ni mengambil berat tentangnya, sebab kita juga yang guna..dan kita juga yang menjahanamkan..haha..


>>my lappy, dont worry..u will full recuperate after this.. wallla