Monday, November 15, 2010

sel-sel negetif ke?


pernah kah anda

  • rasa marah?
  • rasa geram??
  • rasa kecewa yang amat sangat??
  • rasa sakit hati yang melampau
  • rasa terkilan yang tak boleh di nukilan??

::: mesti pernah kan, tipu lah kalau tidak pernah ^^ :::

tapi persoalannya bagaimana kita selaku pemilik diri sendiri melepaskan perasaan negetif tu..buat apa simpan kan??

contoh macam sekarang ni, saya mengalami rasa sakit hati sangat kerana saya tak boleh access paired69!!! tensionnya!! dah la nak buat banyak benda dan perkara, boleh pulak masa ni, dia buat jemm!! tensionnn!!

cakap pasal tension pula, selalu juga alami minor tension..huhu.. antaranya ialah

1) dah biasa internet laju dan pantas, tapi bila dapat internet slow dan lembap..
contoh macam dekat pejabat..dengan tidak semena akan terbitlah ketensionnan itu.. tapi saya ambil langkah dengan tidak membuka heavy browser.. baik kan ^^

2) tension juga bila pemandu di belakang kita, gunakan lampu tinggi!! amboii. ingat dia seorang saja yang boleh buat lampu tinggi? (aku nye lampu tinggi lagi tinggi~huh).. tapi beragak lah, dekat highway kot.. tiang lampu semua menyala, apa yang tak nampakknya!!

3) perasaan tension itu menyerbu diri ini bila pula berhadapan dengan manusia-manusia sengal dan tidak semena menimbulkan perasaan sakit hati

::sakit hati bagi saya biasanya terjadi bila marah dan tension tadi berkumpul menjadi satu:: (hak hak hak)

sakit hati perempuan jangan memain..boleh mendatangkan bahaya tau, dapat pula yang pendemdam..amek ko!!

saya memang ada sakit hati dengan seseorang..sakit hati dengan cara dia, sangat tidak bermoral dan bertamadun..

"dah lama kot kawan..siap naik taraf jadi kawan baik! tapi bila sampai bab teman wanita, aku kena buang! apa ni?? sebelum ni ko cari aku! aku peneman siang dan malam ko.. dan sekarang baik putuskan semua cara untuk berhubung! aku tak boleh ambil tahu pasal ko lagi..dan ko tak akan dapat tahu pasal perkembangan aku..FULL STOP". -->> ini salah satu orang yang mengalami sakit hati.. hee

tapi hari-hari selepasnya, diakui yang saya mengalami kekecewaan yang teruk.. sampai hati kan seorang kawan baik melebihkan sangat perempuan lain dari kawan baik dia yang dah lama bersama hadapi suka dan duka..kenapa dia tak boleh seimbangkan antara makwe dan kawan baik dia, banyak dah kami lalui bersama tapi..hmm, what to say anymore..

JADI.. ini antara rentetan cerita tentang diri saya yang mengalami perasaan negetif..sejujurnya manusia memang banyakkk sel-sel negetifnya, dengan cara muhasabah diri dapat membuat sel negetif itu dineutralkan seterusnya menjadi sel positif..kan?


*^&*%&%$&^%&!!! >>> masih tak dapat access paired69!!! grrrrrrrrrrrrrrr