Thursday, December 30, 2010

bercakap mengenai masa


sebelum itu : TAHNIAH kepada skuad bola sepak Malaysia sebab Juara baru Piala Suzuki dan suka-suka-suka pada PM sebab hadiahkan cuti pada rakyat Malaysia esok.. he keep his promise..kekeke


WELCOME 2011 dan GOOD BYE 2010


aku masih berharap yang aku boleh kembali pada masa dulu (bad influence from Doreamon-mesin cahaya masa konon! huh) sebab aku nak baiki apa yang dah aku lakukan dan aku nak capai target yang aku cuba usahakan dalam waktu tertentuu

tapi sebagai umat Islam yang ada pegangan, aku percaya pada ketentuanNYA sebab banyak pepatahnya mengatakan hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini (lebih kurang macam tu lah, den dah tak hengatt)

tapi sebenarnya aku takut nak hadapi hari/minggu/bulan/tahun baru..sebab (bermula lah cerita sedih aku ni)

  • pertama sekali : aku takut aku dah tak buka mata!
  • kedua : selaput mata yang makin tebal
  • ketiga : rambut yang makin gugur je
  • empat : aku yang dah semakin tak kenal warna (dua hari pergi kerja&kelas dengan baju dan tudung yang tak match langsung!!! adoiii)
  • lima : dah tak mampu nak buat garis luruss..manjang senget je bila highlight note!
  • enam : tak boleh terima stress lagi -->>takut jadi depressed tahap kronik
  • tujuh : semakin tak tahan sakit
  • lapan : semakin hilang kreativiti dan bakat melukis
  • sembilan : bila dah tak idea nak tulis entry
  • sepuluh : semakin hilang nafsu/keinginan ________ ??


aku sakit ke?? sebenarnya tak! ini cuma perasaan takut nak hadapi tahun baru sebab aku punya tanggungjawab semakin berat, yelah campur dengan 2009 dan 2010 yang belum terlaksana lagi..hehe.. B E R T I M B U N N N ...

walaubagaimanapun, cabaran akan diterima! dugaan harus dilalui, liku-liku halangan akan ditempuhi! jangan menyerah kalah..caiyyookk ye


pesanan : jangan biarkan diri anda dilanda misteri nusantara (apa aku merepek lagi ni?)



-->> aku rasa aku kena cari pakar motivasi laaa... help me, help me..