Wednesday, September 28, 2011

pasti ada yang lebih baik


Motivation words for me to figure out how to get out from my stress!..


Its happen suddenly? Na-na-na.. sebenarnya ianya terjadi apabila aku terlampau banyak berfikir. Dah x terkira rambut yg gugur sbb over berfikir—adakah ini masanya mencuba syampu pantene pro-v  hair fall control? Ok xde kena mengena sebenarnya.


Kadang-kadang kita stress bila kita hajati satu perkara tu, kita berusaha, tapi keputusannya kita tak dapat seperti yg apa kita mahukan, lepas tu kecewa, geram,x puas hati! --- ok sila buang ayat ni sbb ni ayat org tidak redha dengan ketentuannya.. sbb ALLAH knows the best.


Stress bila mood easy to swing away..far far awayyy... mcm mana kita petik jari, mcm tu la mood tu buleh berubah, sekelip mata saja. Mcm mood menaip post ni.. sebb kdg2 bila aku dah taip panjang, ayat dah kasi cantik, alihnya aku mengambil keputusan delete! Delete tau, bukan save in drafs. Berbeza tu, begitulah perumpamaan dgn mood kita ni-terutama perempuan.. heee


Dan yg paling penting, jgn lari dari masalah anda. Belajar utk menhadapinya. Tak kira lah mcm mana hukumannya, yg penting kita ni sedar dgn kesilapan kita dan belajar terima – ok, ayat dah selalu dengar, ye tak? Kekekeke


Cuma satu, tak payah lah nk stress berbagai ni.. kita kena enjoy dgn life kita sbb kita bergerak ke depan, bukan ke belakang. Esok lusa padam! Jd marilah kita nikmatinya.. berfikir rasional, jd matang, berusaha yg terbaik dan-dan-dan ingat ALLAH selalu.. let’s face your stress


Dan nk tmbah.. BERHENTI FIKIRKAN APA YG ORG LAIN FIKIRKAN MENGENAI KITA SEBAB MEREKA TIDAK BERADA DALAM SITUSI KITA. KITA ADALAH TERBAIK DALAM MENGHADAPI MASALAH KITA.. ye betol!








to my dear rai -- perpisahan itu bukan bermakna hidup ko telah berakhir, sebenarnya hidup ko baru nak bermula, cuma sedihnya org yg ko syg tidak ada bahagian dalam perjalanan hidup ko. aku tahu ko sedih tapi tidak ada gunanya kita tangisinya sbb kita tak tahu masa depan kita.. aku bukan lah pemberi nasihat yg baik... tp aku pendengar yg baik.. ko buleh share dengan aku.. tp percayala.. lepas kan dia pergi dengan sepenuhnya .. tngalkan kenangan besamanya dia utk kekuatan diri ko, bukan utk ko meratapinya.. I do love u my bff.. semoga ko cepat sembuh..