Wednesday, March 28, 2012

thru sunshine


bukan nak pergi bercuti di Sunshine Bay Resort PD - tapi keinginan dan nafsu ku untuk memiliki camera canggih tapi pada harga paling murah.. bule dapat x? dapat gelak je la wei..


aku seorang yang sangat mengikut nafsu kata hati keinginan. oklah sebenarnya impian aku untuk memiliki camera yang POWER!.. keinginan la tu kan.


bila kata camera yg POWER tentulah akan dicadangkan DSLR.. wah kelas kau nyah.. reti ke guna camera canggih tu? .. jujurnya nyah memang tak reti la..setakat picit-picit tu bole la, tapi bila nak kualiti gambar yang terbaik, memang ramai yang cadangkan CANON DSLR 





kot tengok kat atas tu dah cantik, apatah lagi bila berada di gemgaman jari jemari ku ini..mestilah lagi menarik tertarik. harga bule dapat satu lapan! satu lapan banyak tau nyah.. mana aku nak cekau duit. aku kalau behutang bayar bulan-bulan ni aku leceh seket, konon aku ni bajet kaya tak nak tanggung hutang bebanyak. tapi sebenarnya aku memang kena banyak berfikir bila nak ada dslr sendiri.(-_-')



TTUUJJUUUAAANNN utama aku nak beli kamera canggih sebab aku nk capture moment with my family, my nephew, my baby and so on. I LOVE PICTURE so when you want to recall the moment, the memory for-sure la you need picture with high quality. nak dapat picture high quality tu kena ade DSLR -- tengok!! DSLR LAGI!! 



tapi aku belum mengalah pada godaan DSLR lagi ..sebab DSLR tu berat dan perlu banyak penjagaan yang rapi. pecah lens dia, berbulan tau kena puasa sebab nak simpan duit nak beli lens baru.. aku ni lagi dengan nak kejar anak buah aku yang comel kiut miut lasak giler, dengan nak pegang DSLR lagi..dengan nak cover tudung supaya tak herot berot, nak bawa beg DSLR ke hulu ke hilir memang payah la kan.. OK, sila fikir, aku kemana, DSLR kemana, anak buah aku yg tiut miut tu kemana!








 ni bukan DSLR, ni comel seket dari DSLR.. nama dia Power Shot bla-bla.. no siri tak ingat, cari sendiri dekat web canon malaysia.. harga satu enam macam tu.. aku rasa yang ni senang je nak bawa. nampak macam kecik, comei lote sikit dari DSLR. tak berat nak gantung kat leher. bajet! tapi masalahnya harga dia satu enam.. dari aku order camera yang ni, baik aku amek DSLR.. ok, DSLR lagi.. sebab beza dua rat je. kalo anda pakar ekonomi, anda akan pilih DSLR dari kamera Power Shot SX40 HS.










tadaaa... Canon PowerShot SX150 HS. harga dia 9 rat saja.. haaa! ini aku mampu.. kekekeke..lagipun dia macam compact camera, easy to bring.. ye ke? entah, aku berharap macam tu la. sebab aku nak sangat kamera yang bole snap gambar dengan cantik sekali dan senang dibawa kemana saja. aku sayang anak buah aku, namun aku juga sayang duit aku.. jadi aku dalam dilemma. bye!