Saturday, June 18, 2011

Si Pemimpi



mimpi adalah kejadian di mana kita mengalami ilusi separa sedar, yang membuatkan otak kita berfikir secara tak rasional pada ketika mata lelap dan badan sedang berehat..

sumber -dR. iDay-



mimpi juga dikenali dengan perkataan seperti "mainan tidur"..atau anda akan perasan bahawa setiap yang impian anda akan bermain di dalam ruang legar otak anda sehingga termasuk dalam satu sistem mimpi anda..





ada juga yang bermimpi di siang hari iaitu sesiapa yg bermimpi di siang hari ialah seorang yg sgt peka dengan kehidupannya.. mereka tidak mahu atau tidak suka dengan kehidupan mereka, oleh itu mereka bermimpi di siang hari.. paham tak?? tak paham la tu, maksudnya orang tu tahu apa yang dia impikan tidak akan tercapai.. ukur baju di badan sendiri! 





tapi sang Pemimpi yg positif boleh berjaya dalam hidupnya jika dia jadikan impian itu satu perkara yang ingin dicapai.. selagi impian dia tu tak melampaui batas.. --impian aku nak melawat galaksi-galaksi lain.. panggggg!-






bak kata si Paulo itu, kejar lah mimpi anda sampai dapat TAPI jangan susahkan impian orang lain pula.. sebab..mungkin impian orang lain adalah untuk menghancurkan impian anda.. kita mana tahu kan. (-.-')





jadilah pemimpi yang baik dan seeloknya sebelum hendak bermimpi itu basuh kaki dulu untuk mengelakkan anda mendapat mimpi yang bukan-bukan (^_^)




sekian dahulu