Wednesday, July 13, 2011

My Hipoglikemia



Today is Wednesday and today it will be long-long day with my hipoglikemia ..



comeikan darah merah ni.. >.<
sungguh indah ciptaan ALLAH



Tanda-tanda yg aku pamerkan utk memastikan aku adalah pesakit hipoglikemia ialah, sakit kepala di bahagian belakang yg menyucuk-nyucuk, lemas atau sesak nafas, jantung berdegup dengan pantas, pening, lesu dan mengantuk yg over serta pelepasan isulin yang berlebihan.. atau istilah lain, sakit perut yg lain dari gastric.. perut aku senak wei..





Dan pagi ni, perut aku telah menyebabkan badan aku mengigil! Perut aku seperti lapar dan dahaga makanan sangat, padahal 1015 malam tadi, aku makan ok! Siap bertambah beberapa kali! Pergghh syiok gile aku layan dinner aku semalam..





Tapi akibatnya, aku pagi ni ibarat keadaan  seperti tidak makan 10 hari, seperti tidak bermaya. Kalau aku puasa pun, keadaan aku tidak seperti hari ni.. tadi bawa kereta separa sedar, yg aku tau aku tekan minyak aje! Dan aku rasa bersalah juga kepada pemandu motosikal tadi..nsb baik dia sempat brek, kalau tak, aku dah langgar dia.! Sorry bang T_T (masih kedengaran bunyi brek motosikal dia, tapi aku tak der perasan bersalah sangat sebab dia yang laju! Hehe tapi apepun aku bersalah juga sebab aku tak berapa nak sedar dan perasan dia ade di sebelah kiri aku)





Masa cuti sem, aku tidak pun mcm ni.. tapi bila dah mula sem ni, aku perasan yang aku dah mula sakit-sakit balik. Apa yang aku risaukan ialah kandungan gula dalam darah. 40ml sikit sgt tuu.. mcm mana aku nk smpai paras normal 80 ml? kalau aku ambil multivitamin atau supplement pun, aku tetap akan hadapi situasi sama sebab, siang aku kerja, malam aku belajar.. TIDAK! Aku tak akan salahkan keadaan aku sekarang ni.. itu Cuma alasan utk perempuan yg tidak ada arah tuju dalam hidupnya!.. hee





Apepun aku akui juga.. dengan 2 subjek yg 4 kredit hour, membolehkan aku stress , ditambah lagi dengan assignment yang berlambak, no wonder I cannot achieve my normal blood sugar. Namun, aku akan bersemangat waja! Pray for me ye.. =)




jom tambah ilmu pengatahuan mengenai hipoglikemia dengan klik sini dan juga sini =)