Sunday, July 10, 2011

sukar dimengerti



Aku percaya setiap manusia di luar sana akan mengalami masalah yg sama.. iaitu BECINTA! Istilah bercinta ni sgt luas. Setiap manusia mendefinasi maksudnya mengikut kefahaman masing-masing. Begitu juga aku. Sehingga hari ni aku takut utk bercinta kembali. Sebab apa pula kan? Mungkin sbb dah banyak kali..dah banyak kali tak jadi, jadi tak mahu asyik tak jadi, jadi aku tanggu ianya benar-benar akan terjadi satu hari nanti..tp aku suka betul bila kawan-kawan aku sgt take care dgn bakal bf aku yg belum muncul lagi ni.. soalan deme bermacam-macam….



Soalan : asal ko xde bf lagi ni?

Kalau lah nak ade bf ni atau istilah lain bercinta semudah kita menutur A B C, 1 2 3, semudah kita sebut perkataan mak dan ayah, dah lama aku ade pakwe wei.. tp ini mengenai hati dan perasaan..aku tak mahu mainkan perasaan org lain dan yg paling teruk aku tipu perasaan aku sendiri. Nanti dulu la..




Soalan 2 : ko memilih sgt ni?

A’ah, aku nk yg belajar dkat oversea..wahaha! xde lah, kalau beli ikan di pasar pun kite kena pilih betul-betul ni kan pulak nak pilih lelaki yg nak kita habiskan masa bersama seumur hidup. Aku pilih lelaki yg boleh tawan hati ku.. kui kui kui

Lagu mantera : mana datang cahaya, bukan lah tajuk cerita
siapa pun kau ku sudi terima 
biarpun dosa semalam sebesar gunung menembus awan
yang penting hatiku dapat kau tawan 




Soalan lagi : mcm mana nak bercinta kalo ko tak cari, ko yg tak cuba??

Ushh soalan ni boleh tahan juga..haha..ni soalan dari rai.. cik rai.. mcm mana aku nk cuba kalo aku xde perasaan itu! Perasaan yg buatkan aku nerbous yg lain mcm.. fikiran aku terfikirkan dia.. mata aku tak berhenti pandang dia.. aku tak bole lepas tgk dia ade di mana.. aku asyik nak tahu dia buat ape.. tp masalahnye perasaan itu belum ada lagi, belum ada pada lelaki, sehinggaaa….




Sehinggaaa.. 
sehinggaaaa..


sehingga lah..


Aku tersuka kat diA.. ishh susah nk nk nk describe kan perasaan aku skang ni..entah mcm mana aku buleh pulak suka kat diA ni..suka ke aku kat dia? Tp semalam mcm dah confess dekat rai yg aku suka kat diA.. WAAAAAA!! Malunye! Haissshhh x bole jadi ni.. aku harus elakkan perasaan ini.. perasaan ini sgt tak bagus utk kesihatan otak aku, kesihatan mata aku, kesihatan jantung aku dan kesihatan hati aku..





Mcm mana aku bole suka kat diA? Selama ni aku tak kesah pun kewujudan diA..haha, ckp pun x pernah.. tp semenjak satu minggu yg lepas, aku rasa lain.. sebelum nk jumpe tu kelopak mata aku dok berkedip je.. aku ingat urat mata aku terputus kot sebab dari pg smpai petg aku nye kelopak mata atas dok berkedip je. Tanya zu, zu kata nak jumpe org lah tu, so yelah, aku mmg nk jumpe diA.. lepas tu bila dah jumpe diA kejap, hilang dah kelip mata tu.. AJAIB!





Kemudian, jumaat lepas pun sama juga, terasa lain benar kelopak mata atas aku ni..berdenyut-denyut lain macam.. so reason yg sama juga member aku ckp, “nak jumpe org tu”… aku pulak dok tmbah “nk jumpe jodoh tak?...hehehe”.. sementellah aku tahu mmg aku nk jumpe diA minggu ni… ushh mcm dah pasang harapan je tu?? Toink!





Mungkin aku boleh ada perasaan ajaib ni takala aku terpandang mata diA, diA pun sdg pandang mata aku.. kejalinan elektrik telah terjadi.. selama ni tak pernah ckp dgn diA, tup-tup boleh suka pula, asyik nk berkomunikasi je dgn diA.. I can’t stop my eyes!





Tp tak guna lah aku layan masalah ni..sbb aku rasa diA dah ade makwe! :(.. asal aku sedih pulak? Adakah aku sudah pasang angan-angan? Lagipun Nampak lah yg diA tak berapa nak sgt dengan aku..ape boleh buat..  Eh dah lah, xnk describe perasaan aku lagi! Kang bertambah teruk pulak.. I’m done! Full Stop!




Tp teruk ke keadaan aku ni bile aku tgk muka Aaron Aziz, 
aku boleh dpt flash muka diA sekali?