Monday, August 8, 2011

ghete-ghete-ghete


semestinya jika anda seorang yg bersungguh dan ikhlas dalam membuat kerja, pasti anda tidak merasa duit gaji anda lenyap begitu saja.. hak hak.. ok, letak tepi dulu persoalan itu sebab aku x mau cakap sebab aku pun kadang-kadang rajin corner-corner skit time keje.. :p



siapa dah berumur lebih 22 tahun dan mempunyai income tiap-tiap bulan pasti nk merasa titik peluh sendiri bukan? buktinya aku telah tempah spa pada bulan 9! ok.. itu takde mengena!



aku yg dah bergaji ni mestilah nak kumpul harta hasil dari income tersebut la.. asal ayat aku berbelit-belit?? lantak pi la, janji aku paham :p.. so aku pelan-pelan kumpul gheta yg aku suka.. sementellah fix cost tiap-tiap bulan sgt lah hebat jumlahnya..



aku suka bergambar.. aku suka ambil gambar.. suka tgk gambar.. tp tiada niat nak jadi photographer.. gmbr yg aku snap akan aku jadikan tatapan mata aku takala bosan tak mahu belajar atau tak tahu melayan diri yang kesunyian.. !! hahaha



jadi gheta aku yg ke tiga, hasil dari duit aku sendiri!!! (ok-ok, along, alang n abang aku ade donate skit) aku telah berjaya membeli sebuah kamera HAK MILIK PERSENDIRIAN!!.. wahaha.. lepas ni akan aku snap ape aje yg aku berkenan.. walaupun tak habis study mudy kamera tersebut..akan aku abadikan di dalam gambar! yeah ~~ akan aku jinjing ke hulu ke hilir.. wahaha



walaupun asalnya aku nk beli dslr, wahh berangan habes, tapi aku ni da tak sesabar dan malas nak kumpul duit lagi aku terus beli kamera biasa sebab dah nak raya beb! dinner buka puasa banyak pula tu... majlis2 or function bersepah-sepah, jadi tak kan aku nk lepaskan peluang bergambar dan melaram kan.. hehehe.. ataupun sesibuk nk minta satu keping gambar dekat kamera kawan??? duhh sungguh malu.. walaupun space memory card dia banyak lagi.. :p




aku tak habes study lagi sebab simpan bawah bantal.. syg nk guna.. (-_-') hahaha

tapi pointnye kan.. meh dengar sini.. kite ni jgn lah membeli dgn sesuka hati, berbelanja ikut keperluan.. kalo rasa tak perlu tak payah beli, jangan membazir.. lebih baik duit tersebut kita simpan dan jadikan ia sebagai bekalan di belakang hari andai ada kecemasan.. hehehe.. 



tapi kamera mmg keperluan utk aku buat masa ni, esok dan selamanya...sesunguhnya berbelanja duit sendiri lebih bermakna sebab itu adalah hasil titik peluh kita, jadi kite akan jaga baik sebab kalo rosak dah tak de duit nak baiki.. wuwuwuwu!!..