Thursday, May 10, 2012

obviously i need a holiday


first thing first! I am not a superwomen with big heart! hati ku ni kecil! sekecil-kecil tiada ruang di dalamnya lagi. lebih kecil dari batu seremban yang buatkan aku makin berhati sebal!..


minggu lepas adalah minggu yg sungguh mencabar! Alhamdulillah di atas kurniaan ALLAH! ingat kekawan, bila kita ditimpa musibah@dugaan@cubaan@dipinang orang ke, kita seharusnya bersyukur. ingat balik cheramah i satu ketika dulu, yang tajuknya life balance tuuu?!.. wahaha. serius ok! take a deep breath and think the way out, bukan mengamuk tumbuk dinding.


baru hari ni aku mengakunya! mengaku yang aku telah kehilangan duit gaji ku sebulan lebih kepada orang yang langsung tidak bertanggungjawab! harapkan pagar, pagar makan padi!!!!, aku bawa ko untuk tolong aku tapi lagi ko menjahanam kan aku!! ko memang mcm syial!.. eh, eh, sabar-sabar. kan tadi dah take a deep breath? =P 


selama seminggu yang lepas, aku alami tekanan perasaan yang tinggi! stress yang melampau! kadar sakit hati aku berada di tahap merah! aku ibarat orang meroyan! muka memang tak ade senyumnye! malah, ada orang free-free kena marah! alahai nasib.. bang, cendol satu, nak belanja orang yg tengah merajuk!.. wahahahaha


tapi itu semua hanya menambahkan lagi sakit di hati. berlanjutan sampai aku demam bertindih-tindih.. =(  kesian aku kan. tapi doa orang teranaya ni Tuhan dengar. aku tidaklah berdoa supaya orang yang macam cibai tu kena mati di bom! aku cuma berdoa supaya Allah bersihkan lah hati aku!.. bersihkan jiwa dan rohani serta akal ku. jujurnya aku manusia biasa. aku tak lari dari buat kesilapan, aku berusaha untuk jadi manusia suci tetapi aku belum mampu untuk melaksanakannya. jadi aku berdoa kepada Tuhan aku yang satu tu supaya Dia permudahkan semua urusan aku. AMIN


kekawan cakap, pergilah bercuti untuk tenangkan fikiran. pasal duit tu janganlah difikirkan sangat walaupun pada hakikatnya, memang tak boleh dimaafkan tetapi cuba ambil pendekatan lain. belajar lupakan dengan redha kepada ketentuan ALLAH! kan dah bagi cheramah kat orang sebelum ni? apply kan la! T_T

 
aku dah booking tiket bercuti bersama family hujung tahung ni! wahh siok nye.. tak sabar mak nyah! malah masa aku browse internet, cari tempat-tempat menarik, list down the activities, bayangkan anak buah kesayangan aku berseronok main dengan air, ambil gambar keluarga banyak-banyak, makan pun banyak-banyak. wah! sungguh berjaya merawat luka, duka dan lara di jiwa aku!..


so moral kepada cerita pendek aku ni ialah masa! masa yang akan tentukan segalanya. ye! aku tak bercakap dengan dia, malah pandang pun aku tak nak dengan manusia cibai tu. serius aku cakap aku tak halalkan apa yang lebih dia ambil dari aku! biarlah orang nak kata apa sebab mereka tak merasa sakit yang aku alami.


kita manusia! kita nak hidup bahagia bersama manusia yang lain. jadi buat apa tikam kekawan sendiri sebab kalau tak jadi balik pada anda, akan jadi balik kepada keluarga anda. sesungguhnya Allah tu maha Adil!.