Tuesday, June 26, 2012

bila dah dewasa ni..

I am 24 years old! Wow, perfect age to have a tiny happy family in bracket get married la tuw..



Isunya sekarang ni ialah pembuatan keputusan. Masa kita kecik-kecik dulu, walaupun keputusan yang kita buat dirasakan adalah terbaik untuk diri sendiri tetapi pasti akan ada campur tangan dari pihak keluarga terutama dari emak dan ayah. Jadi keputusan kita masa kecik bukanlah yang terbaik. Gitew ke?



Tetapi adakah orang dewasa ini bersedia untuk menanggung akibat daripada keputusan yang telah dicapai? Wow! You sound like a boss!



Ada beberapa keputusan yang aku buat, yang aku rasa aku menyesal T_T. kekadang tu aku rasa akal aku ni tak cukup lagi untuk membuat keputusan walaupun sebesar zarah. Kekadang aku rasa yang aku ni masih ingin bergantung kepada emak dan ayah untuk mempunyai masa depan yang lebih cerah.. what the??



It always comes about money! Itu keputusan nombor satu yang orang dewasa selalu hadapi. Macam aku lah, bila duit banyak, aku rajin menyimpan, bila duit sikit, rajin plak aku bershoping sakan. Tetiba plak time duit sikit banyak plak barang aku xde kan, nafsu over betul! Yang seronok budak kecik, ‘budak-budak tak boleh main duit jadi orang dewasa yang simpankan’. Lalu apabila abangala lalu dengan loceng eskrim.. ‘acik—acikkk,, makk-makkk.. nak eskrim smpai 4. Duit ade tadi kan’!. Ha amek ko!!    



Second is decision in your life. Hah! Ini semua orang terlibat, tak kira budak kecik, remaja, warga emas ke tetapi orang dewasa paling banyak buat keputusan sehingga migraine menyerang di sebelah otak kanan. Keputusan nak bekerja, keputusan nak sambung belajar ke peringkat lebih tinggi. Keputusan nak kahwin. Keputusan nak beli S2 atau keputusan simpan duit nak berjoli di KK? Which one is more important? 


 
Lumrah kehidupan, kekadang kita rasa menyesal, kekadang kita rasa bangga dengan keputusan kita dan kekadang kita rasa bersyukur dengan keputusan yang telah kita lakukan. Apa-pun, jangan biarkan anasir jahat mempengaruhi pembuatan keputusan. Selalu pergi suci hati ok! 


note kecil ku: silap buat keputusan? it's ok..as long nyawa, harga diri dan agama ko tak tergadai.. Simply mistakes because you are in learning process to make a big decisions. Allah kan ada.. =)