Thursday, May 5, 2011

bila bos tak ada



TAK SUUKKKAAAAA!!!!!!








aku mmg tak suka bila bos aku tak ada! SEBAB aku tak ada kerja nak buat! aku boleh jadi sangat penat sbb otak aku pikir keje ape aku nak buat supaya En.Bos nampak aku 'berkerja'.. walaupun semua orang tahu hakikat unit aku paling tak banyak kerja, paling sempoi, paling senang, kerja bermusim, nak pula la ni lagi lagi tak ada kerja..tapi bila ada kerja, fuhhh unit aku paling sibuk.. hehe



mati kutu doh duk sensorang dalam bilik tu.. mmg tekanan jiwa aku jadinya .. da la tak banyak kerja, dah tu kalo bos aku cuti/mc/meeting/seminar/kursus, aku cakap dengan dinding, dengan fail, dengan kerusi, dengan almari sebab aku sensorang je dalam bilik tu... T.T



oleh sebab dah terlalu lama aku alami tekanan perasaan utk mencari kerja yg boleh aku buat(yelah, unit aku paling tak banyak kerja, hakikat tu!) supaya nampak la aku ni pun sibuk juga, aku pun terkejar-kejar juga.. aku pun mulakan 'kerja' aku sendiri iaitu buat asgment n study for in coming test.. kirenya aku takdelah biarkan waktu berlalu dengan begitu saja, ye tak?. sekurangnya adalah something yg aku dapat, ada ilmu yg aku perolehi selain dari aku on9 fb dan berbloging waktu free-free ni.. kan >.<








hari ni aku buat slide presentation and preparation for next week test.. zu selalu tanya yg aku buat ape je masa-masa kerja sbb dia tahu aku sememangnya tak ada kerja.. hehe.. mulanya aku sgt takut nak buka buku time aku free a.k.a tak ada kerja.. sbb aku baru lagi, aku tak kenal perangai bos aku mcm mana.. aku tak tau mood dia up and down.. buatnya dia report kat En.BOS.. tak naya aku!



tapi la ni, aku dah berani skit.. sbb aku dah mati akal doh!.. aku tak tau lagi mcm mana nak nampakkan diri ade kerja.. serius aku boleh terkena tekanan perasaan lama-lama kalau mcm ni.. hehehe.. tapi apepun aku tenang saja.. aku dah semakin menyesuaikan diri.. walaupun aku tak high score sgt dalam bidang kerja aku, yelah, kerja tak banyak kan... bos aku pun rilex je, tapi dia sgt master dlm unit aku.. nsb baik dia angkat aku sbg mentee dia.. pelan-pelan la, lelama t aku sehebat dia juga ^.^







so hari ni aku study kuantitatif..dasat sungguh subjek ni.. menyampah nak amat aku nk lagi dgn kelas tutorial.. tapi itu bukan alasan utk tidak score.. bak kata member aku si zu tu.. "kekawan, marilah kita dapat A utk subjek ni sbb subjek ni 4 jam kredit"... hohoho!! tapi kalo nak taip pasal kelas tutor gayanya aku kena buat entry lain.. hehehe



sebenarnya aku suka bos tak ada, kire mcm kita ni dapat bebas skit kan..aku tak kata yg kiteorang mengular, keje still jalan cuma kteorang rasa selesa skit bila buat kerja sampingan :').. bohong lah kalau perkerja tu kata dia tak suka bos tak ada.. tp kes aku kalau tak ada pun, kerja tu kasi lah ada..xada la aku melangok tak tentu pasal kan... ^^




the end

post ni adik beradik juga dgn post itu dan post sinun